• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Інформація для батьків майбутніх першокласників

Перелік орієнтовних діагностичних завдань

для конкурсного приймання учнів до 1-го класу

І. Орієнтування у навколишньому середовищі, запас знань

1.Як твоє ім’я? Скільки тобі років?

2.Як звати твоїх батьків?

3.В якому місці ти живеш? Як називається наша держава (країна)?

4.Чи є в тебе брати і сестри? Як їх звати? В які ігри ти любиш грати з ними? А друзі в тебе є? Як їх звати?

5. Яких домашніх тварин ти знаєш? Чи є в тебе домашня тваринка? Яка саме?

6.Чим ти любиш займатися вдома? Як ти допомагаєш мамі (татові)? За що тебе хвалять батьки?

7. Яка зараз пора року? Чим відрізняється зима (літо) і весна (осінь)? Що залишається на асфальті після дощу?

8.Чи є в тебе, які навчаються в школі? Назви їх.

9. Як ти думаєш, тобі цікаво буде навчатися у школі? Чого ти навчишся у школі?

10. Як, на твою думку, краще вчитися – вдома з мамою, чи в школі з учителькою? Чому саме?

ІІ. Зв’язне мовлення та мислення

· Розуміння граматичної конструкції

Н-д: «Василько пішов на прогулянку після того, як прочитав книжку»

Завдання: «Що Василько робив раніше – гуляв, чи книжку читав?»

· Розуміння словесних доручень

Н-д: «Збери олівці, склади їх у коробок і поклади на (останню парту) стіл». Запитання: «Де тепер лежать олівці? Звідки ти їх узяв?»

· Змінна іменників за чисельністю

Н-д: «Олівець-олівці, вікно-вікна, дитина-діти і т.д.»

· Розповідь за картинками «Послідовність подій»

Перед дитиною безладно кладуть чотири картинки, на яких зображена добре відома їй послідовність подій. Дитина має розкласти картки у потрібному порядку, пояснити, чому вона розклала саме так.

· Розповідь за сюжетними малюнками

ІІІ. Здатність узагальнювати та логічне мислення

· Групування предметів за функціональними ознаками

До ряду малюнків треба за функціональною ознакою підібрати інші малюнки. Н-д до зубної щітки – зубну пасту, до троянди – вазу і т.д.

· Групування предметів за родовою ознакою

Н-д дерево до дерева, пташку до пташки і т.д.

· «Виключення» або «Четвертий зайвий»

· Класифікація геометричних фігур

ІV. Образні уявлення і сприймання

Образні уявлення «Збирання розрізних картинок»

Дитині пропонується скласти картинку з частин.

· Відтворення площинного зображення з окремих частин

Відтворення площинного зображення з окремих частин, але дитині пропонуються й зайві частини, подібні до основних. Н-д треба скласти кораблик, але є частини від ракети і т.д.

V. Здатність аналізувати

· «Нісенітниці». Здатність розкривати причиново-наслідкові звязки у наочно зображеній ситуації

Дитині необхідно помітити нісенітниці на малюнках.

· Класифікація множини зображень обєктів «Гра - праця»

Серію карток треба поділити на дві групи за схожістю, н-д дітей, що бавляться і дітей, що працюють.

· «Аналіз зразка» (робота з сірниками «Чоловічок»)

Дитині потрібно за зразком відтворити «чоловічка» з сірників.

VІ. Діагностика сприйняття

· Миттєве сприйняття кількості (робота з сірниками)

· Діагностика зорового сприймання та просторового орієнтування «Панель»

Співвіднесення та накладання на фігуру-зразок відповідної фігури, яку потрібно скласти з двох симетричних частин.

VІІ. Розвиток рухів

· «Дрібна моторика» ( «їзда по доріжці»)

· «Великі рухи»

VІІІ. Память і увага

· Діагностика короткочасної зорової памяті «Запамятай малюнки»

Дитині показують по черзі 10 картинок. Потрібно відтворити, ті картинки, які вона запам’ятала.

· Діагностика уваги «Графічний диктант»

Дитині пропонується розглянути візерунок і продовжити його.

Кiлькiсть переглядiв: 86

Коментарi